Distanční výuka předškolních dětí v termínu 1.3. – 7.3. 2021

Vážení rodiče,
podle školského zákona musí mateřská škola poskytovat předškolákům vzdělávání distančním způsobem a děti jsou povinny se ho účastnit.
Povinné činnosti:
– četba pohádky: Jak Fánek zařídil, aby pršelo – jaké druhy počasí známe (jasno, polojasno, oblačno/zataženo, déšť, duhu, vítr, sněžení, mlha) –povídání jaké počasí patří ke kterému ročnímu období, zopakování, jak

se v daném ročním období oblékáme. Zamyšlení se, jaké roční období mám nejraději a proč – motivace „Čtyři přání“ – četba a poslech.

– pracovní list: “ Sudoku počasí“ – domaluj do okének druh počasí, který v daném řádku chybí a vybarvi.

– pracovní list: „ Třídění oblečení podle počasí – vystříhat oblečení a nalepit do správného sloupce“ – zopakování, jaké oblečení je vhodné do určitého období.

– Samostatná práce deštník v dešti –na čtvrtku si dítě obkreslí šablonu deštníku a vystřihne. Na další čtvrtku deštník přiložit a barvami ( dle vlastní volby) obtisknout rozstřiženou houbičku na půl na nádobí ( nebo různé tvary), takto barvami vyplnit celý prostor čtvrtky.

– Báseň:

„ Voláme sluníčko“

Volám tě, sluníčko, haló, haló (ruce k ústům, jako když voláme daleko)

tepla je na světe málo, málo, (mneme si ruce jako, když je zahříváme)

vylez a rozežeň mraky, mraky (ruce do vzpažení, mávají ze strany na stranu)

a já ti pomůžu taky, taky. (ukazujeme na sebe)

Nepovinné činnosti:
-Jakou má slunce sílu v jednotlivých ročních obdobích– emoční vyjádření ( jaro – probuzení slunce ( nabývání na síle), léto – radost, energie ( plná síla) , podzim – postupná ztráta na síle, zima –spánek ( nejméně sluneční energie) – hra se sluníčky, lze hrát i doma –přiřazování sluníček ( různá sluneční aktivita) k obrázkům ročního období ( lze u stolu, nebo v prostoru, udělat více sluníček a poschovávat

po pokoji – dítě hledá a který druh najde- přiřadí k obrázku), vyjádření na obličeji – obličejová mimika druhy nálad – zkuste si ve dvojici vyjádřit

na obličeji radost, smutek, únavu, kyselý obličej, zlost ( ať po vás dítě opakuje a nebo samo zkusí vyjádřit).

– „Nácvik horního oblouku“ – např. Postavte dítě k zrcadlu a žínkou nebo hadříkem nejprve společně natrénujte horní oblouk, pak jej nechte, ať si to zkusí samo (v MŠ bychom

to trénovaly na velkém archu papíru – duha – společná práce)– posléze přejděte k pracovnímu listu, který dítě vypracuje samo a za odměnu si vybarví.

– Zkoumání: nápad pro vás na pokus o duhu:https://www.youtube.com/…9zk

– Cvičení na téma počasí – Pohybová hra na vítr– běh po špičkách – slabí vánek, běh s poskoky ( střídání pravé a levé nohy) vítr, rychlý běh – vichr/vichřice, protažení – jógové cvičení „pozdrav slunci“ – https://www.youtube.com/…SMs

– Výtvarná činnost: grafomotorika duha – společná práce dětí na velký formát – horní oblouk – vy můžete na klasickou velkou čtvrtku ( popřípadě malou) – prostřídání barev ( jaké jsou barvy duhy ukázka).
-HV – nápad pro vás: píseň „Deštík“ – ukázka na https://www.youtube.com/…19Q
Další nápady k tématu POČASÍ jsou vítané :).
Z povinných činnosti je nutné udělat fotografický nebo video záznam, který pošlete  na e-mailovou adresu J.VranaMS@seznam.cz do 7. 3. 2021. Veškeré informace jsme Vám zaslali na Vámi uvedené e-mailové adresy.
Těšíme se na práce Vašich dětí. 🙂

[Best_Wordpress_Gallery id=“299″ gal_title=“distanční výuka 1. – 7.3.“]

Diskuze